Dagens ilandsproblem

Dagens iland problem eller för all del Mrcarlis stora problem.

Jag är totalt värdelös på att känna igen människors ansikten. Visst att man kan ha svårt att känna igen personer man bara träffat ett fåtal gånger men jag har svårt att känna igen personer jag verkligen känner. Det här gör att jag allt som ofta kan strunta i att hälsa eller börja prata då jag blir så osäker att jag hellre väntar och ser om den andra tar första steget om inte, ja då förblir det tyst.



Varför jag kom och tänka på det här var att jag för ca 40 minuter sedan stod vid busshållplatsen och väntade på bussen en bit bort stod två tjejer som små skrattade och tittade mot mig så jag vände mig och sidan och kollade lite snabbt och sedan började hjärnan jobba på högvarv för att komma på vem den ena tjejen var som jag fick en känsla av att jag troligen visste vem det var men pga min osäkerhet för ansikten så stod jag kvar tills bussen kom och hälsade sedan bara lite lätt. Nu är jag 99,9 % säker på vem det var och hade verkligen velat säga något mer än hej men med ögon som mina så blev det inte mer….



Saken är dock att jag inte har problem att känna igen kändisar och halvkända b-stjärnor men folk i min närhet nää då funkar det inte alls. Funderar på om jag ska köra på att hälsa på alla och framstå som en idiot eller fortsätta vara tyst och därmed framstå som en ännu större idiot.



Tror jag slutar här med dagens stora ilandsproblem och ägnar mig åt maten jag har framför mig istället.  Sen blir det gym och sedan har jag massor att ordna inför trippen till åtvid imorgon, forza bruket!

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentarer
Postat av: http://mrcarlis.blogg.se

IDIOT!

2011-01-27 @ 15:42:43
URL: http://mrcarlis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0