Schlagerbögar är vi allihopa

När jag var liten var jag ett riktigt schlager fan, eller egentligen handlar det nog om att jag alltid har tyckt att det är kul att sjunga och dansa och schlagerlåtar är ju ofta väldigt tralliga så det var väl dom man lärde sig och sjöng med i. Men det här har lett till att jag idag i alla fall kan sjunga med hyfsat i nästan varenda schlager låt.

Jag tror dock att jag är långt ifrån ensam om det här och skulle man kolla med ett par Svensson grabbar i tonåren är jag övertygad om att de skulle kunna rabbla texterna till Roger Pontares ”När vindarna viskar mitt namn” eller Herreys ”Diggi-Loo Diggi-Ley” bättre än geografiprovet förra veckan trotts att de inte hört låtarna på ett flertal år. Vi är helt enkelt mer eller mindre schlagerskadade hela bunten.  Men hallå det är ju kul, party höjjaren nummer uno, dra igång lite schlagerlåtar och kör musikkryss och festen är på topp!:D




haha såhär kunde det ofta se ut när man var på besök hos moster, showtime!;) 




Lite soft nonchalant som den stjärna man är!;)




Minns hur jag hoppa runt i sängen på vilbergsgatan och sjöng denna sjöna låta!



Och faktiskt även denna låt, konstig kontrast men vet att min första skiva innehöll båda låtarna så självklart spelades dessa i timmtals. ;)
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha så jäkla söt! vilken koncentration i dansen.

2010-11-23 @ 22:44:16
Postat av: linnea

haha, ja kanske inte va direkt schalgerbog men ja när ja va liten så tyckte jag om typ carola och sånt skit jag hatar nu x)

2010-11-23 @ 23:16:32
URL: http://birdwing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0