Mylar du eller mular du?

Med snön kommer det alltid ett stort problem. Vad heter det egentligen när man trycker snö i någons ansikte. Är det att mula eller att myla.

Innan jag flyttade till sörping så sa jag mula som väldigt många andra men när man hamnade här på landet så var det med y som gällde så det är precis vad jag säger nu, myla myla myla. Var helt övertygad om att det nästan bara var i Söderköping man sa så men nu har jag även fått höra att det är ordet som används även i östra husby. Vart bor du och vad säger ni där? Och framförallt vad är det rätta?








Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

myla!

2010-11-29 @ 13:02:08
Postat av: Anonym

mula! men får snö över hela mulen! man blir röd som rudolf med röda mulen!

2010-11-29 @ 17:17:23
Postat av: Mikaela

Mulla ska det vara! Eller om det stavas med ett L men ska iaf uttalas med två!

2010-11-29 @ 23:23:20
Postat av: Anonym

myyyyyyyyyyyyyyla för fan!

2010-11-30 @ 01:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0