Årets internt :)

Har suttit ett par dagar och tänkt på om man skulle summera året och hur jag då skulle summera det. Att skriva en lång text om mig själv känns så tråkigt men det är väl mig bloggen ska handla om?:P I alla fall så tänkte jag nu släppa några "årets", ganska interna grejer men kan dra en liten förklaring. :)

Senare tänkte jag kora årets låt, artist, politiker, idiot mm men ja det kommer senare. :D




Årets bokstav: K - Behövs väl ingen förklaring, alla har vi väl någon gång under året brytt oss så extremt mycket att ett kort K varit helt på sin plats.



Årets mening: Lucas drar kortet - Meningen tror jag uppkom då vi under augusti festivalen åkte en hel del taxi och en natt när Marwel och lucas skulle dela på notan så gick det ju inte att dra två kort och Marwel säger då något i stil med " A men Lucas dra kortet". (förövrigt tror jag Hallinder la MINNST lika mycket pengar på taxi men vafan Lucas drar kortet, skriv upp det på Elektromontage".


Årets människa: Stöbe - Namnet som kom tillbaka. Någon gång i nian så hörde jag och Marwel om en Stöbe men vi hade då ingen aning om vem det var. Senare blev det bara ett ord man slängde med lite hur som, ett skönt ord att slänga med liksom. Det försvann iaf sen men även det dök upp (igen) i somras och har hängt kvar sen dess. För mig är Stöbe inte bara ett namn, utan Stöbe är något man kan vara, något man vill vara och framför allt är Stöbe störst. ;)



Årets borttappade: Carl Turesson - Förklaringen på det för er som inte förstår kommer i summering utav året vid ett senare tillfälle. :)



Årets tidsoptimist: Pz - Kort och enkelt, Pz är killen som har uppfattningen om att 15 minuter rymmer 1 timma!;)


Årets sås: Fisksås - Den där Marwel är en jävel på att hitta på onödigt skit, ordet kom från honom någon gång i sommras och dyker med upp väldigt ofta....


Årets korpenlag: Söderköping Scorpions - Finns inte så mycket att säga här utan enbart ett konstaterande.




Årets fyllekäk: Ost, riven ost - Började på en fest i Haga då jag Marwel och Alegria satte i oss en jävla massa ost. Underskattat fyllekäk helt klart!;)



Årets tal: Tusen - Kostar mjölken 8 kr eller 8 tusen? Är det 50 st eller 50 tusen på matchen? självklart talar man
alltid i tusen tal. Mycket maffigare ;)


Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentarer
Postat av: Lucas

det här inlägget var SJUKT roligt!!!

2010-12-30 @ 23:52:16
URL: http://fisksås
Postat av: elin

sv: haha, jo det har du rätt i ;)

2010-12-31 @ 00:13:58
URL: http://elinfelicias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0