Min drömtjej

Extrem bloggtorka och Micis kom med förslagat skriv om din "drömtjej". Amen visst serru och 15 min senare har man knåpat ihop någon muppig text som troligen är ganska annorlunda, får skylla på klockans plats på visaren då detta skrevs!;) Trevlig läsning. :)


En riktigt bra partner är en riktigt bra vän med vad man kallar fördelaktigt utseende. Min absoluta drömtjej skulle vara någon som jag alltid kan lita på, som jag vet alltid ställer upp och som jag har riktigt kul med. Helt enkelt en bra tjej kompis (som är snygg;) ).



Jag hade en skol uppgift i nionde klass där vi skulle skriva en kärleks handbok, i denna bok skrev jag just om ”min drömtjej” och presenterar en sak som jag skrattar lite åt nu men ändå fortfarande står fast vid. För att citera mig själv ”Allmänbildning, yes det är också en sak som är väldigt viktigt för mig. Att tjejen har fötterna på jorden och vet vad som händer i världen och inte bara vad Brad Pitt och Angelina Jolies senaste gräl handlade om.”.


Lite annorlunda skrivet men budskapet är helt enkelt att allmänbildning (det vida begreppet som är svårt att definiera men häng med i nyheterna och ta reda på saker du undrar över så kan du nog klassas som hyfsat allmänbildad.)  för mig är väldigt viktigt, det är ju kul att kunna föra en diskussion om aktuella som oaktuella händelser med personen på andra sidan matbordet. Och de bästa med det ”kravet” är att det går att jobba upp!:D


Jag ser även att tjejen ska vara sprallig, spontan och gilla att röra på sig men som ändå har ett lugn och ett bra tålamod för att väga upp mitt som är bedrövligt.


Jag diggar också min avslutning som jag står helt fast vid, ”Sist men inte minst vill jag att min drömtjej ska vara en trevlig och glad tjej som mina föräldrar tycker om och uppskattar.” för nöjda föräldrar ger glada barn. :)


Edit: Hehe jao efter en närmare eftertanke (pz kommentar) så kom jag att tänka på att det blir lite fel att säga att nöjda föräldrar ger glada barn men det jag menar är att om ens föräldrar gillar ens partner så blir man gladare själv.


Hade ju kunnat kopierat en bild på Paow med men det hade ju blivit för kortfattat.
Haha nää vars hon är långt ifrån min drömflicka måste jag motvilligt erkänna. :)

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kommentarer
Postat av: pz

Intressant att läsa:-) Förutom sista meningen som var en lögn ;-)

2010-12-08 @ 00:39:20
Postat av: En trogen läsare

Snälla DÖ . Detta inget hot men än varning

2010-12-08 @ 02:18:14
Postat av: jonte

Haha det är ju bara att ragga på frida.se ;-)

2010-12-08 @ 06:45:28
URL: http://[email protected]
Postat av: Elin

känns lugnade att höra att paow inte är din drömtjej. usch usch...

2010-12-08 @ 08:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0